Ερώτηση: Οι ζώνες ασφαλείας:

  • 1) Είναι τα μοναδικά συστήματα ασφαλείας που έχουν προβλεφθεί στα αυτοκίνητα.
    2) Είναι ασήμαντης χρησιμότητας στην κυκλοφορία.
    3) Πρέπει να είναι εγκεκριμένου τύπου και να διατηρούνται πάντα σε καλή κατάσταση.

Ερώτηση: Τι παρεπόμενες ποινές προβλέπονται αν κάποιος οδηγεί όχημα χωρίς να έχει τη νόμιμη άδεια οδήγησης:

  • 1) Στέρηση του δικαιώματος αποκτήσεως άδειας οδηγήσεως για 3 έτη τουλάχιστον.
    2) Στέρηση του δικαιώματος αποκτήσεως άδειας οδηγήσεως για 5 έτη τουλάχιστον.
    3) Στέρηση του δικαιώματος αποκτήσεως άδειας οδηγήσεως για 10 έτη τουλάχιστον.

Ερώτηση: Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος ενός απλού άξονα μη διευθυντήριου και μη κινητήριου σε λεωφορείο είναι:

  • 1) 10.000 kg.
    2) 11.500 kg.
    3) 13.000 kg.

Ερώτηση: Όταν ένα σχολικό λεωφορείο σταματήσει για την επιβίβαση ή αποβίβαση μαθητών, με ποια βασική ενέργεια ενημερώνονται οι οδηγοί των άλλων οχημάτων:

  • 1) Με αναμμένο το δεξί φλας.
    2) Με αναμμένα τα φώτα έκτακτης ανάγκης (αλάρμ).

Ερώτηση: Τα ελατήρια συμπιέσεως του εμβόλου έχουν προορισμό:

  • 1) Να μην αφήνουν τη διαφυγή των αερίων καύσεως προς το στροφαλοθάλαμο.
    2) Να μην αφήνουν το λάδι της λιπάνσεως να φτάνει στο θάλαμο καύσεως.
    3) Να λιπαίνουν τις επιφάνειες εμβόλου - κυλίνδρου.

Ερώτηση: Πριν το φύλλο καταγραφής (δίσκος ή ταινία) εισαχθεί στη συσκευή του ταχογράφου, ο οδηγός πρέπει:

  • 1) Να συμπληρώσει σε αυτό τα στοιχεία, που προβλέπονται από τις σχετικές για τους ταχογράφους διατάξεις.
    2) Να το τοποθετήσει στη συσκευή χωρίς καμιά συμπλήρωση.
    3) Να αναγράψει σε αυτό μόνο το ονοματεπώνυμό του.

Ερώτηση: Ποια είναι η σημασία του σήματος αυτού:


  • 1) Προτεραιότητα έναντι της επερχόμενης κυκλοφορίας.
    2) Προτεραιότητα της αντιθέτως ερχόμενης κυκλοφορίας.
    3) Προαναγγελία οδού διπλής κυκλοφορίας.

Ερώτηση: Σε αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας, με τρεις (3) ή περισσότερες λωρίδες κυκλοφορίας, τα λεωφορεία ή συνδυασμοί αυτών σε ποια ή ποιες λωρίδες επιτρέπεται να κινούνται:

  • 1) Στην πλησιέστερη προς το δεξιό άκρο του οδοστρώματος.
    2) Στις δύο πλησιέστερες προς το δεξιό άκρο του οδοστρώματος.
    3) Σε όλες, ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας.

Ερώτηση: Ποια είναι η λειτουργία του βοηθητικού άξονα στο κιβώτιο ταχυτήτων:

  • 1) Μέσω του συμπλέκτη λαμβάνει την κίνηση από τον κινητήρα.
    2) Μέσω του κεντρικού άξονα και των συνδέσμων μεταδίδει την κίνηση στους κινητήριους τροχούς.
    3) Λαμβάνει την κίνηση από τον πρωτεύοντα άξονα και τη μεταφέρει στο δευτερεύοντα.

Ερώτηση: Αν ένα σχολικό λεωφορείο κινείται σε οδόστρωμα με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και έχει σταματήσει για την επιβίβαση ή αποβίβαση μαθητών, τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί των κινουμένων στην ίδια κατεύθυνση οχημάτων:

  • 1) Να μειώσουν ταχύτητα και να προσπεράσουν με προσοχή το σχολικό λεωφορείο.
    2) Να κινούνται με ταχύτητα μέχρι το ανώτερο όριο (50 km/h) και να προσπεράσουν το σχολικό λεωφορείο με προσοχή.
    3) Να σταματήσουν και να περιμένουν να επιβιβασθούν ή να αποβιβασθούν όλοι οι μαθητές και, αφού ξεκινήσει το σχολικό λεωφορείο, να συνεχίσουν την πορεία τους.